close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

עיצוב גינות והקשר לאירוח מושלם

מערכת שורשכה תמוז, תשעה12/07/2015

אחד מהדברים הנעימים או המהנים יותר הוא לארח את החברים או המשפחה שלנו, ואם יש לנו גינה על אחת כמה וכמה

תגיות:
אחד מהדברים הנעימים או המהנים יותר הוא לארח את החברים או המשפחה שלנו, ואם יש לנו גינה על אחת כמה וכמה. על מנת שנוכל ליצור את האווירה המושלמת עלינו לתת דגש על עיצוב גינות. עיצוב גינות יכול לתרום לנו ליצירת אירוע מושלם. ככל שנשקיע ונתכנן עיצוב גינות טוב יותר כך נוכל ליהנות ולארח בצורה טובה ונוחה יותר. הן מבחינת הגישה לכל מקום והן מבחינת חלוקת האזורים לטובת כל סוג פעילות.

בחירת עיצוב גינות שיאפשר אירוח
הפרגולה שלנו לרוב משמשת כמרכז העניינים לא אחת מתכננים את הפרגולה דווקא במרכז הגינה ולא צמודה לקיר הבית, הסיבה לכך היא לתת אפשרות גישה מכל כיוון למשטח האירוח. תכנון עיצוב גינות כולל בחובו את חלוקת האזורים השונים בגינה, אזורי האירוח ואיזור ה"מנגל" לרוב יהיו רחוקים זה מזה על מנת למנוע מהעשן להפריע לאורחים. גם את הצמחייה השונה דואגים לתכנן כבר בתכנון עיצוב גינות כדי ליצור את ההפרדה הנ"ל. אם ננסה לדמיין עיצוב גינות שמיועד לאירוח נמצא לא אחת פרגולה, רחבה ולפחות 3אזורים שמקושרים לרחבה המרכזית, איזור הבישול או המנגל, איזור הישיבה שבה יכולים האורחים לשבת ולדבר לא עם כולם ואיזור המשחק שלרוב יהיו שם ילדים שישחקו. עיצוב גינות זה נכון גם לגינה גדולה  ורחבה וגם לגינה קטנת מימדים.

בחירת צמחייה לעיצוב גינות אירוח
כאשר אנו מתכננים עיצוב גינות עם מטרה ראשית לאירוח עלינו לבחור בקפידה את הצמחייה שנשתול בגינה שלנו. לא נרצה לשתול עצים משירים שביום האירוח ישירו את עלוותם על האורחים, ממש כמו  שלא נרצה צמחייה קוצנית שעלולה לפגוע ולשרוט את האורחים. את תכנון ובחירת הצמחייה מומלץ לבצע עם אדריכל נוף או עם גנן מקצועי שיש לו ותק וניסיון, נדרש מישהו שכבר ראה איך הצמחייה גודלת ויודע כיצד לשלוט בה על מנת שכיוון הצמיחה יהיה בכיוון הרצוי. מומלץ בנוסף לפרוס יריעות דשא סינטטי במידה ואתם מארחים הרבה מכיוון שדשא רגיל לרוב לא ישרות את הדריכה המרובה עליו. ישנם לעומת זאת סוגי דשא עמידים אולם הם דורשים טיפול אינטנסיבי בתדירות הרבה יותר גבוה מהדשאים הסטנדרטיים. במידה ובחרתם לעיצוב גינות דשא חי ולא סינטטי יש להקפיד לפני אירוח לא להשקות את הדשא ולגזום אותו בגובה קצת יותר גבוהה ממה שאתם גוזמים בדרך כלל. הסיבה לכך היא שאם נשקה והדשא יהיה רטוב אנו עלולים לגרום נזק לגבעולים. לאחר האירוח מומלץ להמתין יום ואז להשקות ולמחרת לגזום את הדשא כראוי. מומלץ בנוסף לפזר פעם בחודש אוראה על מנת לתת לדשא את הגוון הירוק ואת הזקירות שלו לאחר כיסוח.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה